kenapa aku benci malaysia???

Berikut alasan
kenapa
Malaysia adalah
negara paling dibenci oleh negara-
negara
ASEAN
1. mencuri PERLIS dari THAILAND
pada tahun 1959
2. mencuri SERAWAK dan SABAH dari
INDONESIA
Pada Tahun 1957
3. Mencuri Pulau SIPADAN & LIGITAN
dari
INDONESIA
4. mencuri LANGKAWI pada tahun
1961
5. mencuri kebudayaan INDONESIA
6. Negara Penggangu kedaulatan
wilayah
INDONESIA,THAILAND dan
PHILIPINA
7. pencuri perairan PALAWAN
SELATAN dari
PHILIPINA
8. Pencuri LAUT BARAT DAYA PHLIPINA
9. Pencuri PULAU SEBATIK UTARA dari
INDONESIA
10. Pencuri LAGU TERANG BULAN dan
menjadikan lagu ini sebagai lagu
kebangsaanMALAYSIA dari INDONESIA
11. PENCURI LAGU RASA SAYANG-
SAYANGE
DARI INDONESIA
12. PENCURI TARIAN REOG PONOROGO
ASAL
INDONESIA
13. PENCURI TARI PENDET ASAL
INDONESIA
14. PENCURI ALAT MUSIK ANGKLUNG
DARI
INDONESIA
15. PENCURI KEBUDAYAAN PHILIPINA
SELATAN
16. PENCURI KEBUDAYAAN MELAYU
VIETNAM
17. PENCURI KEBUDAYAAN INDIA
18. PENCURI WAYANG KULIT ASAL
INDONESIA
19. SULTAN MALAYSIA PENCURI
WANITA-
WANITA CANTIK contoh nya:
-manohara asal indonesia
-calvahneazer nahru asal india
-puitu selawang asal thailand
20. negara yg berusaha menguasai
AMBALAT
dari INDONESIA tetapi TIDAK BERHASIL
21. NEGARA YG MASUK DAFTAR HITAM
DUNIA
SEBAGAI NEGARA PENJUAL MANUSIA
22. NEGARA TIDAK MEMBABASKAN
PENDAPAT DARI RAKYATNYA
23. NEGARA SATU-SATUNYA DI ASIA
TENGGARA YG PERNAH MELAKUKAN
PEMBANTAIAN
TERHADAPETNIS TIONGHOA SAMPAI
4450
ETNIS TIONGHOA TEWAS DI TANGAN
MILITER
MALAYSIA
24. NEGARA YG MENDUKUNG KOMUNIS
DI
VIETNAME
NEGARA YG PERNAH MENEMBAKAN
PELURU
KE KAPAL THAILAND
(padahal kapal thailand
ygmenyelamatkan rakyat malaysia
dari tsunami)
25. negara yg tidak mengakui suku
LAOT
BELUT (padhal suku inilah yg
membunuhjendral inggris di sabah)
26. NEGARA yg membantai suku-suku
ISLAM
di tanah asli TIONGHOA yaitu SABAH
27. negara yg tidak pernah MENGAKUI
ADANYA PALESTINA (baru pada tahun
2001)
28. negara satu-satunya di asia
tenggara yg
pernah MENDUKUNG ISRAEL (pada
tahun1957-2000)
29. kurangnya berpendapat di
MALAYSIA
30. NEGARA PENCURI PULAU JEMUR
INDONESIA
(TIDAK BERHASIL)
dasar culun .!!!!!!!!!!gak tau diri........

Sebenarnya bukanya saya benci malaysia, tapi saya hanya benci orang-orang malaysia yang telah claim budaya, wilayah dan hak negara lain,,,.

Sumber: majalah

Share on Facebook Share on Twitter

Comments

83 responses to "kenapa aku benci malaysia???"

Soen [10:56 AM, 09-Feb-11]

Baca daftar tsb diatas jadi gregetan juga. Tapi bingung mau koment apa neh..

master wanna be [11:39 AM, 09-Feb-11]

Dancox tuw MALINGSHIT twisted

Opick ngeBlog [01:17 PM, 09-Feb-11]

slamat malam sobat.
kita patut bangga dgn bangsa kita, negara yg kaya akan kebudayaan dan pulau-pulaunya yg membentang dari sabang sampai merauke. tentang kedzoliman suatu negara, biarlah Tuhan (Allah S.W.T) yang mengirimkan adzabnya kelak.
Kita sebagai negara demokrasi dan berasaskan Pancasila, tentu wajar saja, membenci dan mengutuk negara ya semena-mena dan berpolitik yg berlawanan dari politik ataupun ajaran berbagai agama yg ada di negara kita,
Mari sobat, sebagai umat yg berbudi pekerti luhur, kita jalin persahabatan lewat dunia blog, walaupun dia bertopeng musuh sekalipun,
kita sadarkan dgn niat ibadah.

Oyah, ada[color=blue]' AWARD PERSAHABATAN '[/color]dari saya, silahkan sobat Benny yg saya hormati, sudilah kiranya mengambil di alamat berikut ini :
http://muchopick.mywapblog.com/berbagi-award-persahabatan.xhtml

Sebagai simbol persahabatan, mohon diterima AWARD PERSAHABATAN diatas.

salam ceria dan sukses selalu.

arieftewe [02:28 PM, 09-Feb-11]

namanya aja malingsia bos, tp qt harus bangga karna bangsa qt di maling, itu membuktikan bangsa qt itu kaya sob. biggrin tp liat skarang kaya dgn adu jotos memaksa keyakinan orang.

Furcqon [02:36 PM, 09-Feb-11]

kalo aku jadi pemerintah RI, akan aku putuskan hub diplomatis dg malayngsia..
Oh iya boz, ijin copy artikel ini ya

Bennie [03:04 PM, 09-Feb-11]

@seon&master: santai za sob,,.

@opick: oc,, thanks

@arieftewe:hehe bisa za sob

@furcqon: yo'a,, monggo

arieftewe [03:48 AM, 10-Feb-11]

numpang demo bos biggrin

Arie [06:25 AM, 10-Feb-11]

Pokoke i lop indonesia

Penjelajah [07:47 AM, 10-Feb-11]

Ternyata beberapa negara timur tengah juga tidak menyukai Malaysia lantaran bendera Malaysia sangat mirip dengan Amerika.Pernah terjadi ketika ada demo anti Amerika,pengunjuk rasa malah membakar bendera Malaysia karna saking miripnya (wikipedia)

oh ya mas,ni saya anterin icon Aremania nya,silahkan ambil : http://penjelajah.mywapblog.com/files/aremania.png

Furcqon [09:45 AM, 10-Feb-11]

@bang bennie: blog juragan sudah aku pasang di blogku..
@all: bgi yg mau tukeran link bisa visit blog saya..

ArbesDj [10:32 AM, 10-Feb-11]

Saya cuma mau nambahin kang,orang malaysia juga yang nyuri kondom yang mau dikirim ke jepang,jadi memang ketauan kan,malaysia itu memang copet ulung,jangankan pulau,kondom aja di embat,malu2in,kalo sobat ga percaya bisa di baca di www.vivanews.com...

Bennie [01:42 PM, 10-Feb-11]

@Arieftewe: wah profokator nih,, hehehehe

@arie: sip,,,.!!! Looph indonesia

@penjelajah: wah pake repot-repot di anterin,, makasih gan

@furcqon: sip,, punya ente juga dah ane pasang

@arbesDJ: wah ternyata eh ternyata,,.

Amien [03:13 PM, 11-Feb-11]

met malam,aku bingung mau kument apa.salam persahabatan aja deh buat kang bennie.

Arive Qurniawan [01:20 PM, 19-Feb-11]

Seandainy w jd pein (akatsuki) dah q ancurin malaysia. .Pke sinratense. . .Wuuuzz. .Khayal

sangat baik [08:57 PM, 16-Nov-11]

perlu memeriksasmile

i love malaysia [09:02 AM, 18-Nov-11]

kamu semua cakap tidak guna akal.. kamu lihat lah,berapa banyak rakyat indonesia idup aman di malaysia..idup senang,aman,gaji rm1000++ setiap bulan. saya xfaham kenapa kamu benci malaysia sedangkn rkyat kamu datang malaysia carik rezeki yg halal.. kami di malaysia tidak pernah mengganggu mereka mencari rezeki untuk keluarga di indonesia.. jika betul mereka ditindas di malaysia kenapa mereka tidak pulang saja ke indonesia?? kamu semua fikir2 kn lah.. malah,ada yang datang secara haram ke malaysia.. kenapa?? kerana hidup di malaysia adalah lebih baik dari di indonesia..bukan semua rakyat malaysia jahat,dan bukan semua indonesia jahat.. jika kamu semua ingin melihat bagaimana kehidupan mereka di sini,silakan berkunjung ke malaysia.. kami di malaysia tidak membenci rakyat indonesia tidak sebagaimana yang rakyat indonesia lakukan kepada atlet2 ,para petugas media di Sukan Sea ke-26 yang sedang berlangsung di indonesia sekarang. ASSALAMMUAILAIKUM..

i love malaysia [09:14 AM, 18-Nov-11]

jika benar malaysia pernah mengambil negeri2 yg kamu sebutkn dari indonesia.. adakah kamu ada melihat negeri2 tersebut ditindas?? kamu semua usah risau,negeri2 tersebut sedang aman. kamu ada membuang najis di atas bendera kami.bendera MALAYSIA.. di ATAS JALUR GEMILANG tetapi pernahkah kamu semua melihat kami di malaysia lakukan sebegitu terhadap bendera negara kamu?? Bendera indonesia?? tentu tidak pernah bukan?? kamu semua fikirkanlah & bayangkan jikalau kami lakukan sebegitu terhadap bendera,terhadap rakyat kamu..apakah yang kamu rasa?? kamu akan rasa seperti yang kami rasa.

I unlike malaysia [01:20 PM, 18-Nov-11]

Malaysia juga pernah membakar bendera indonesia di kuala lumpur,, yang kamu cakap hanya segelintir prilaku positif malaysia, kamu seharusnya harus tau juga hal negatif tentang malaysia,, misalnya
kapal malaysia jenis FAC KD B memasuki wilayah perairan indonesia dan membuat ulah disana, polisi malaysia menembak kapal KAD kepulauan riau, supporter malaysia menyorot pemain indonesia dengan laser,, dan masih banyak lagi,,.
Malaysia juga sering mencari gara-gara dengan indonesia you know!
Emang pulau yang kalian curi tidak kalian rusak, tapi kalian ambil kekayaan alam dari pulau itu,.

Peace Boy [03:23 PM, 18-Nov-11]

Nampaknya jika Indonesia amat bencikan Malaysia maka panggillah pulang seluruh keluarga dan rakyatmu yg berada di Malaysia kerana negara kami terpaksa menanggung banyak dana untuk rakyatmu yang berada di sini.Walaupun negara kami terpaksa menanggung beban rakyat Indonesia di sini namun kami tidak pernah menghalau sewenang2nya rakyat kamu pulang.Anak2 Indonesia jugalah yg telah kami beri taraf kerakyatan agar dapat bersekolah dan menerima kelebihan sama seperti rakyat Malaysia yg lain.Jika begitu anggapan rakyat Indonesia kepada kami,maka begitu bodohlah kami memberikan layanan yang baik kepada keluarga anda disini.Walaupun anak2 Indonesia sentiasa berlaku biadap terhadap guru2 di Malaysia namun kami tetap beri pendidikan sepenuh hati.Nampaknya kamu sudah menanamkan kebencian terhadap seluruh warga Indonesia terhadap kami maka panggillah pulang keseluruhannya rakyat kamu.Tutuplah pintu diplomasi kamu untuk kami semoga rakyat kamu yang pernah mencari rezeki di sini akan mendapat kehidupan yg lebih baik di negara asala mereka.Insyallah...

anti kebencian [04:04 PM, 18-Nov-11]

saya org malaysia..seperti yang diperkatakan oleh Peace Boy, memang itu yang sebenarnya berlaku di malaysia..kami tidak pernah mengenepikan warga indonesia, malah dilayan baik..mungkin segelintir sahaja yang berlaku tidak baik..kita sama serumpun, mengapa perlu berbalah?negara2 luar bertambah gembira bila melihat kita berbalah sesama serumpun..warga indonesia fikir2kanlah, peace no war..baik malaysia mahupun indonesia, kita semua haruslah berfikir menggunakan akal, bukan menggunakan perasaan..semoga kita semua berada di bawah rahmat Allah S.W.T..insyaAllah

Saya Anak Malaysia [04:28 PM, 18-Nov-11]

betul dan sokong yang dikatakan oleh Peace Boy serta anti kebencian..kalau betul kamu, indonesia sangat bencikan malaysia, jadi panggillah rakyatmu pulang ke indonesia..janganlah ada sedikit pun rakyat kamu di malaysia jika malaysia ini yang kamu sangat benci..kami tidak menghalang dan kami juga tidak menghalau..berfikir dan bertindaklah menggunakan akal..bersaing secara sihat..seluruh pelusuk bumi ini milik Allah S.W.T..
PEACE NO WAR

I unlike malaysia [09:03 PM, 18-Nov-11]

masih ada beberapa rakyat malaysia yang butuh jasa indonesia, ambil contoh banyak ilmuan indonesia yang menjadi guru besar (dosen) dan dibutuhkan oleh murid-murid di malaysia, tak selamanya malaysia tak butuh rakyat indonesia, yang kamu bicarakan ada benarnya, tapi tak melihat sisi lainya
@Saya Anak Malaysia: memang kau siapa cakap macam tu? kalau kau cakap jangan cuma pakai bibir, otak kau pakailah,, memang kau raja malaysia keh? Memang keputusan ade di tangan kau keh?
Coment tuh yang elok, biarpun piece boy and anti kebencian coment tak sedap, tapi dia ada pengajaran cakap macam tu, bukan macam kau, asik ikut aja,,

bb [02:31 AM, 19-Nov-11]

biasanya orang b'pelajaran/ b'pendidikan tinggi takkan cakap bnd2 yg x b'asas mcm ni. adlh lbh baik kita sama2 b'satu utk m'capai kejayaan n keharmonian b'sama. tahu x org2 barat gelak je kt ngr2 asia mcm kite ni krn asyik gdh 24jam. "KAMPUNGAN" tau ga?

SAYANG MALAYSIA SELAMANYA [02:44 AM, 19-Nov-11]

i unlike malaysia:sudahlah,kamu memang membenci MALAYSIA bukan?? kamu seharusnya berasa malu utk berkata sebegitu kepada rakyat malaysia kerana terlaLu ramai rakyat indonesia di malaysia.. kamu seharusnya berfikir..kenapa beratus2 ribu orang negara kamu datang ke malaysia WALAUPON SECARA HARAM??..untuk apa semua itu. sedangkan di dalam dunia ini banyak lagi negara yang bagi kamu lebih baik daripada malaysia..negara yang kamu kata kan ''maling'' ini. kamu semua di indonesia fikir2kan lah.. JANGAN MAHU TERUS-TERUSAN MENANAM SIKAP BENCI KEPADA MALAYSIA. ''SAYA ANAK MALAYSIA'' sememangnya bukan raja..tetapi kami di malaysia boleh membentangkan usul kedapa raja kami untuk menghalau rakyat kamu kembali ke negara kamu TETAPI KAMI SEMUA TAHU RAJA KAMI TIDAK AKAN BERSETUJU DENGAN USUL KAMI KERANA HATI RAJA KAMI TIDAK SEBUSUK HATI RAKYAT INDONESIA YANG MEMBENCI MALAYSIA.. RAJA KAMI TAHU KEADAAN DI INDONESIA DAN BAGAIMANA PAYAHNYA UNTUK KAMU SEMUA MENCARI REZEKI YANG HALAL DI NEGARA YANG KAMU SANGAT SANJUNGI ITU. RAJA KAMI TAHU MEREKA YANG DATANG KE MALAYSIA MAHU MENCARI REZEKI UNTUK KELUARGA MEREKA..HAPUSKANLAH SEGALA HASAD DENGKI YANG ADA DI DALAM HATI.. KEBENCIAN YANG BERSARANG DI DALAM HATI HANYA MEMBUAT SYAITAN DURJANA BERTEPUK TANGAN TANDA KEMENANGAN MEMECAHBELAHKAN UMAT MANUSIA. DAN INGATLAH,TIADA SEORANG MANUSIA PON YANG SEMPURNA DI DUNIA INI.. WASALLAM

Awang Haldis [05:40 AM, 19-Nov-11]

Sudahlah kalian semua jangan seperti itu! Kita ini serumpun.
Saya orang indonesia dan DULU saya sangat membenci malaysia beserta isinya, tapi sekarang saya sadar perselisihan kita adalah hasil dari kalangan atas. Kita sebagai rakyat kecil kenapa sampai berdepat penuh emosi gini? Sedagkan Para petinggi negara aja santai kenapa kita yang sibuk?
Biar gimana juga kerjasama indonesia malaysia sudah sangat menguntungkan kedua negara sejak dulu. Kita janganlah berfikir primitif menganggap negara masing2 paling hebat dalam segala hal.

Awang Haldis [05:43 AM, 19-Nov-11]

Sudahlah kalian semua jangan seperti itu! Kita ini serumpun.
Saya orang indonesia dan DULU saya sangat membenci malaysia beserta isinya, tapi sekarang saya sadar perselisihan kita adalah hasil dari kalangan atas. Kita sebagai rakyat kecil kenapa sampai berdepat penuh emosi gini? Sedagkan Para petinggi negara aja santai kenapa kita yang sibuk?
Biar gimana juga kerjasama indonesia malaysia sudah sangat menguntungkan kedua negara sejak dulu. Kita janganlah berfikir primitif menganggap negara masing2 paling hebat dalam segala hal.

Awang Haldis [05:43 AM, 19-Nov-11]

Sudahlah kalian semua jangan seperti itu! Kita ini serumpun.
Saya orang indonesia dan DULU saya sangat membenci malaysia beserta isinya, tapi sekarang saya sadar perselisihan kita adalah hasil dari kalangan atas. Kita sebagai rakyat kecil kenapa sampai berdepat penuh emosi gini? Sedagkan Para petinggi negara aja santai kenapa kita yang sibuk?
Biar gimana juga kerjasama indonesia malaysia sudah sangat menguntungkan kedua negara sejak dulu. Kita janganlah berfikir primitif menganggap negara masing2 paling hebat dalam segala hal.

I Unlike Malaysia [05:56 AM, 19-Nov-11]

Awang haldis ada betulnya juga, sebenarnya saya hanya bicara fakta negatif tentang malaysia, tapi ada saja orang malaysia yang tak mau terima

endok [09:21 AM, 19-Nov-11]

apa kamu menerima fakta negatip tnteng negara kita,indonesia yg d'kata oleh wong malaysia?

rakyat malaysia [09:23 AM, 19-Nov-11]

terima kasih awang haldis.. semoga kita sama2 maju. LOVE MALAYSIA..LOVE INDONESIA

Peace Boy [09:31 AM, 19-Nov-11]

Sy juga ingin memohon maaf kepada seluruh rakyat Indonesia jika anda semua menganggap kami ini maling.Sesungguhnya kami sbg rakyat tidak terlibat secara langsung di dalam kancah politik kedua negara. Apa sahaja yg ditulis di sini hanyalah refleksi terhadap segala tohmahan terhadap kami. Amat tepat sekali kenapa kita tidak perlu bergaduh atas perkara lalu yg berlaku sedangkan kita sendiri tidak lagi lahir pada waktu itu.Sekarang kedua2 negara saling memerlukan.Jika baik pandangan Indonesia terhadap kami maka baik juga pandangan terhadap negara kamu.Kami hanya sedih apabila kedaulatan negara kami tidak dihormati oleh rakyat Indonesia sedangkan kami ke sana untuk bertanding secara sihat dan tidak berniat memusuhi kamu.Alangkah kecewanya kami apabila lagu kami di hina sedangkan apabila kami menjadi tuan rumah kami telah memberikan layanan terbaik untuk atlit anda.Sememangnya wujud "budak nakal" dikalangan kami namun jgnlah ambil ia sebagai gambaran keseluruhan rakyat Malaysia.Kami juga menganggap penyokong kami yg membuat onar di stadium sbg tidak bermoral.Sedangkan Israel sedang intai peluang untuk menghancurkan negara kita di Asia jadi semoga kita sesama rakyat bersatu padu dan saling menghormati kedaulatan negara lain.Apa yg berlaku pada zaman dahulu adalah persetujuan bersama pemerintah pada masa tersebut.Jadi jgnlah anggap kami sbg maling dan sebagainya kerana tidak pernah terlintas difikiran kami untuk buat begitu.

sedarlah [01:19 AM, 21-Nov-11]

kita cuma ditanam rasa benci sesama sendiri untuk bertelagah dan mungkin berperang. kita diapi-apikan supaya kita bermusuhan, membenci dan berbalah. Ingatlah, di saat kita di puncak kebencian dan pergaduhan, dengan mudah orang luar (inggeris, amerika dan yahudi) akan menggunakan alasan 'kemanusiaan' untuk campur tangan dan menceroboh tanah nusantara milik kita. Sabar dan tenanglah semua.. kita serumpun, kita punya adat dan adab yang hampir sama. kita sama-sama diajar menghormati satu sama lain, memaafkan dan bertoleransi.

jangan dikaburi kebencian, kedengkian dan buruk sangka. jangan pula ditambah dengan kata-kata nista yang merosakkan hati.

kita serumpun, walaupun saya orang malaysia, moyang saya dari sumatera. Keluarga saya masih ramai di Indonesia. Dan saya akui indonesia juga keluarga saya.

"Indonesia dan Malaysia" ini hanyalah satu kesan dari penjajah yang telah memisahkan kita. Penjajah yang beratus tahun menindas dan menanam doktrin mereka dalam hidup kita sehingga kita taksub dengan semangat nasionaliti lebih tinggi dari semangat keserumpunan sesama melayu dan nusantara.

Aku tidak mampu untuk membenci indonesia kerana asal keturunan ku dan keluarga aku berada di indonesia.


I unlike malaysia [08:40 AM, 21-Nov-11]

sebenarnya bukan saya benci malaysia, tapi saya hanya benci orang-orang malaysia yang telah claim budaya, wilayah dan hak negara lain,,,.

Tengolah teks diatas paling bawah

GAMPANG [11:27 AM, 23-Nov-11]

benci orang-orang malaysia pun nggak ada bedanya ama benci malaysia. tolol bangat kamu dong. adanya orang-orang malaysia baru ada negaranya. ngerti nggak dasar bego'. bilang aja kamu malu ama sumber yang nggak asli.

Kita serumpun [12:48 PM, 23-Nov-11]

Saya rasa malu sungguh dengan apa yang terjadi diantara dua negara yang serumpun ini. Hanya kerana sukan,dan yang tentu bukan sukan tradisi negara timur menjadi asas kepada kebencian diantara dua negara. Habis kesemua segi diungkit tanpa memikirkan kesepakatan antara kita. Saya tidak menyebelah mana-mana pihak atas apa sahaja yang ditulis oleh empunya blog ini. Cuma,yang ingin disampaikan adalah Serumpun lagi bersengketa mereka diluar sana bergelak ketawa melihat kita. Mari sama-sama kita buangkan sahaja pemikiran negatif itu tidak kira kita warga Indonesia mahupun Malaysia.ASEAN SHOULD BE UNITE! smile

FOR PEACE [02:17 PM, 23-Nov-11]

Jika Malaysia dan Indonesia bergaduh peperangan akan bermula antara Islam dengan Islam dan ini telah pun dirancang oleh yahudi untuk berperang sesama agama. Ingatlah Kiamat telah mendekati kita. Kepada pembaca Indonesia dan Malaysia sila berbaik kepada sesama agama ataupun rakyat. Jangan biarkan Malaysia dan Indonesia berperang kerana ini adalah rancangan YAHUDI untuk menghancurkan agama Islam.

I HATE MALAYSIA [02:47 PM, 19-Dec-11]

Namun sangat sulit di terima Indonesia atas perlakuan MALAYSIA.orang malaysia hanya bisa komentar sok suci.tapi kenyataannya malaysia banyak buat masalah terhadap indonesia.jadi wajar kalau indonesia menaruh rasa benci. negara indonesia kaya akan pulau,laut,budaya,dan lainnyA.malaysia PERNAH mengganggu. contoh: pulau ambalat,mencuri ikan di wilayah indonesia,mengklaim reog ponorogo,angklung,batik,tari pendet.itu bukti nyata kalau malaysia BIADAB.tapi bicara sok suci.para pecinta malaysia,harus tau kondisnya

ANTI MALAYSIA [03:14 PM, 19-Dec-11]

Orang malaysia harus tau. tidak ada gunanya buat masalah.karena kalau kalian di salahkan pasti tidak terima. walaupun keduanya satu rumpun tapi karena negara berbeda membuat terasa asing. tapi malaysia sendiri banyak melanggar persamaan rumpun tersebut.banyak kasus penyiksaan terhadap tki yang menyebabkan pelanggaran HAM(hak asasi manusia) yang berat.JADI SATU RUMPUN ITU HANYA OMONG KOSONG.malaysia sendiri yg langgar.benar sekali TKI di mlsya kehidupan terjamin dri pada di indonesia.tapi masih ada di siksa.

AKU CINTA INDONESIA [05:50 PM, 24-Dec-11]

pada zaman majapahit,indonesia sudah menunjukan kegemilangnya.pd saat hayam wuruk memerintah,indonesia mampu menyatukan nusantara di bawah panji majapahit dngan sang saka merah putih.wlayahnya mliputi sumatra,jawa,sulawasi,bali,ntb ntt,maluku,sbgian papua,kalimantan termasuk sarawak,sabah,brunei,dan semenanjung malaya hingga thailan selatan.nmun sjak org eropa dtg, wilayah nusantara pecah,inggris mengklaim semenanjung melayu dan kalimantan utara.jdi mysia hanya negara anjing peliharan inggris yg di lepas

suara@BORNEO [10:32 AM, 12-Mar-12]

-NEGERI SEMBILAN
-P. PINANG
-PERLIS
-KEDAH
-KELANTAN
-TERENGGANU
-JOHOR
-SELANGOR
-PAHANG
-PERAK
"boneka inggris"
i like sarawakan sabahan karena mereke sodara kami di pulau kalimantan. coba dulu jawa dan belanda nggak menjajah kalimantan pasti kami nggak masuk indonesia. coba dulu british nggak mnjajah sabah n sarwak pasti nggak masuk malaysia n brunei tdk memisahkan diri. kami ingin p.kalimantan/borneo merdeka n pulau kami bebas dari eksploitasi JAWA dan org semenanjung. hidup brunei n klimntan

heran [06:05 AM, 02-Apr-12]

bila masa jak serawak tok jd jajahan indon, memang borneo telah ada susila dan kerajaan awal2 lagi, iboh nak gago hal sabah sarawak, jaga negeri dirikpun, ada byk gik sumber di Indon ya nak diraih jangan datang ke sitok mun negeri kau kacak gilak.

Hitman Rock [08:23 AM, 07-May-12]

aku ada bibik dirumah yang aku ambil bekerja sejak 8 tahun dulu. Dia sangat baik dan Ikhlas untuk mencari rezeki. kami sekeluarga menghormati bibik tersebut. Dia berasal dari selat panjang indonesia. sebelum datang ke malaysia bekerja mengopek kelapa sebanyak 800 biji sehari. Hidup kais pagi makan pagi ..kais petang tak cukup makan malam. Tangan hancur disebabkan kerja keras.

Kini selepas 8 tahun bekerja mampu beli Kebun 6 hektar dibengkalis , mampu beli genarator , mampu beli motosikal untuk anak nya , mampu membuat rumah dibengkalis. aku tak pernah benci atau aniaya orang Indonesia. Mereka juga seagama macam kita.

kata bibik aku -kalau dia tak berhijrah dan kerja di malaysia. sampai mati pun dia tak mampu nak merasa rumah sendiri. Hidup terlalu susah.

Katanya lagi - orang Indonesia dari jakarta pun tak pernah sampai dan tahu kesusahan hidup mereka.

Oh ya bulan depan aku akan ke Bandung untuk bertemu dengan Isteri kedua ku . Dia dari Keturunan sunda ...Cantik Beb..kawan sekuliah di ITB dulu. Bagi aku Indonesia dan malaysia adalah keluarga. Maklumlah Isteri keduaku pun sedang hamil.......

I think stupid of Malaysia. [10:50 PM, 08-Jun-12]

Weks! Gaya ngomongnya orang Malaysia ini bener-bener kayak BATU!

I think stupid of Malaysia. [11:00 PM, 08-Jun-12]

Emak sendiri mau kau makan!

I think stupid of Malaysia. [11:01 PM, 08-Jun-12]

Si Malin Kundang pastilah berniaga di pulau sekitarmu itu...

I think stupid of Malaysia. [11:11 PM, 08-Jun-12]

Jangan karena jatah PIRINGmu lebih besar, maka mulut kau pun jadi besar! Jangan lihat tetangga sebelah dengan mata sebelah... Berapa jumlah rakyat Indonesia, tidak untuk dibandingkan dengan berapa selisih gaji antara punya kalian dengan kami. Ada etika ketika berbicara dengan sodara sekeyakinan. Jangan katakan apa yang halal dan siapa yang mengharamkan ketika kita masih melakukan keduanya dalam kesaLahan. Tengok laci negaramu sendiri... Hargai saja aturan dan kesepakatan yang berlaku. Itu adalah janji kita pada sesama. Bukan Indonesia yang ditertawakan DARI PERSENGKETAAN dengan Malaysia. Tapi, Malaysia yang menggelikan.

I think stupid of Malaysia. [11:20 PM, 08-Jun-12]

Bukan berarti bahwa manusia di luar keyakinan tidak mengerti. Mereka juga ada yang belajar dari pengalaman, tahu sakit, pedih dan lapar. Ada sisi-sisi yang hanya orang waras saja yang tahu, apa dan kenapa seseorang bicara apa. Selebihnya, siapa dan orang mana itu, kita kembalikan lagi kenapa "bukan kita"? Maksudku, okélah situ merasa OK, ya... Tapi, keokean situ tuh, justeru yang bikin situ betah di tempat situ, kan?

I think stupid of Malaysia [11:32 PM, 08-Jun-12]

Just wanna say, that I think stupid of Malaysian flag yang dengan simbol tangan pegang bendera sementara dia terbenam di dalam gunung? Maksudnya Rahwana? Tetanggaan situ juga si Kahar Muzakar, nggak beres otaknya temennya Karyosuwiryo! Belom lagi pulau Sulawesi en Ambon yang mirip huruf K dan K... Malaysia kan banyak orang INDIAnya. Coba tanya sekepala di sana, KOKA itu apaan?
En... Perhatikan bentuk keseluruhan dari Sulawesi, Philppine dan Malaysia, mirip laki-laki tua alias KAKEK bertopi KUBAH, yang sebelah tangannya nemplok di ubun-ubun Malaysia...

I think stupid of Malaysia. [11:36 PM, 08-Jun-12]

Yang saya mau NGOMONG sekarang... Sana deh kalian BELANJA ke DE HAGUE... Buktikan dengan WANG kalian yang BANYAK itu, kalau memang makanan yang kalian bisa beli itu LEBIH MURNI! Asal berbaik-baik aja, jangan sampe orang-orang KOTA itu melempari kalian dengan BATU!

I think stupid og Malaysian. [11:49 PM, 08-Jun-12]

I think stupid of Malaysian name karena nggak jauh sama kata SERIGALA, FOX, FOS, OS, ASU... Mungkin istilah MALINGSHIT itu lebih pantas. Karena apa? Karena BENAR Malaysia mau merebut BUMI milik Tuhan, ngotot merasa berhak MEREBUT tanpa sekehendak dengan yang bersangkutan.

Saya Malu bertemu dengan sodara serumpun dari Malaysia di HUNGARIA dengan Matanya Yang melotot melecehkan BETAPA orang Indonesia Yang uangnya sedikit dari Pandangan mereka adalah tidak lebih pantas mendapat senyuman lebih tulus daripada orang barat. Mereka menatap dengan Penuh harap cemas menantikan Balasan Yang tak tahu apa waktu kunjungnya.

I think stupid of Malaysia [12:00 AM, 09-Jun-12]

I think stupid of Malaysia karena mereka sepertinya perbauran India dan China, yang tentunya datang untuk kepentingan ekoNOMI, mungkin Melayunya sudah Semakin tergusur secara identitas. Tidak sadar bahwa negerinya sudah dikangkangi secara merata. Dan para penguasa, siapa pun dan apapun levelnya yang merasa menguasai, dengan degilnya seperti preman pasar, menari-nari di atas PERSENGKETAAN orang sesama Melayu ini.

I think stupid of Malaysia [12:06 AM, 09-Jun-12]

I think stupid of Malaysia... Karena mereka tidak tahu wasiat leluhur ini: ORANG BELANDA BELAGA GILA, ORANG CHINA TINGGAL SEJODOH...

I think stupid of Malaysia [12:09 AM, 09-Jun-12]

I think stupid of Malaysia... Karena your are bahasanya Yang TUA! Dan Penuh manipulasi. APA KAU FIKIR DENGAN MAKNA "BENCIKAN"? Kau tuduhkan pula bagi sebuah negara keseluruhan? Beda arti MEMBENCI dan BENCIKAN, Hey jangan pura-pura begok kayak JIN TOMANG!

I think stupid of Malaysia [12:16 AM, 09-Jun-12]

I think stupid of Malaysia... Karena bahasanya Yang mirip BELANDA, PUITIS dan DIPECAH BELAH SEENAK MOODnya sendiri. Yang tahu bagaimana, haahahahaha, ambil TEROPONG buru-buru! Gak bakal ketauan bolongnya di mana! Biar pun Bahasa gaul Indonesia Kayak anak SD, mirip orang BELGIA, tapi SAMA TEKNIKALNYA, PERUBAHAN MENDASARNYA YANG JAUUUUH LEBIH TERSUSUN WALAUPUN TERASA BEDA DAN ANEH BAGI ORANG BELANDA. WALAUPUN BANYAK KATA BARU, TAPI TETAP SEMUA ORANG BERSATU SALING MENDUKUNG, TANPA ADA TATAPAN CURIGA DAN KETAKUTAN SEPERTI MATA ORANG MALAYSIA KETIKA BICARA.

I think stupid of Malaysia [01:01 AM, 09-Jun-12]

MY LORD IS ALLAH, NEVER WILL I WORSHIP OTHER THAN HIM.

Whatever dengan Raja you, lah... By THE way, kalau you pernah baca THE CRYSTAL SEA... LAUT DI MANA RUH MANUSIA AKAN DIRESUREKSI, GAK PERLU LAH Kalian menyebut2 nama Indonesia nggak BERTUHAN.

Kau ganti dululah atap rumah Adatmu, jangan ada mirip kepala monsternya, sedikit tapi mirip... Periksa di sini: http://en.wikipedia.org/wiki/Rumah_Melayu

Asraf84 [06:50 PM, 19-Jun-12]

Assalamualaikum

Asraf84 [06:52 PM, 19-Jun-12]

Tonton cerita 3 abdul lakonan P.ramli.. 3 bradik y btelagah hingga mmutuskn talian psaudaraan satu2nya jalan pnyelesain masalah..mgkin ini juga satu2nya jalan tbaik utk kita semua..aku yg bketurunan jawa ini sndiri mau melupakan terus jawa y mgalir dlm darah ku..agar tiada kaitan lagi aku dgn indonesia...biar sama2 puas mlihat kbodohan sendiri mgagungkan kedangkalan fikiran...ayuhlah bangsaku..bpecahlah kita andai budaya 1 bangsa tak boleh dikongsi bsama.. Aku rela bmula smula sbg bangsa baru dari hidup sbangsa tp btelagah..

Asraf84 [07:53 PM, 19-Jun-12]

Apa yang mau di banggakan dgn kata nista..ukur la jasa pada negara..andai tiada,bmula la hari ini..

Asraf84.. [08:02 PM, 19-Jun-12]

Perangi rasuah(korupsi)..kesepakatan suku kaum..Ini y harus difikir..

Aku Cinta Indonesia [08:33 AM, 20-Jun-12]

Indonesia aman dan tentram,bahkan kami pernah membantu Malaysia saat kalian kekurangan penduduk! Ingatlah kebaikan yang pernah kami lakukan! Jangan hanya memandang warga Indonesia sebagai "Indon yang tak berpendidikan" tapi lihatlah kami yang sudah membantu Malaysia dalam segala hal.
Jika kami tidak baik,maka Malaysia mungkin sudah kami serang dan kami duduki sejak dulu,tapi kami biarkan bukan? Bahkan kami bantu dalam membangun negara kalian!

Germany's ally [07:42 PM, 22-Jun-12]

kamu ni bodoh ke apa...Perlis sewaktu 1957 dah sebahagian Malaysia..Pergi balik la ngan otak bodoh ko tu

Ramon [04:42 AM, 25-Jun-12]

Kita mestinya damai saja. Jangan mengurusi hal-hal yang menjadi urusan Pemerintahan. Lagian aku ga pernah liat Malaysia ngeklaim kok! Kayanya Media aja yang membesar-besarkan.

Someone [03:34 AM, 04-Jul-12]

Dah dasar indon 2 indon gak...ckp lbh2 pun x guna..Kenapa la Malaysia gak dia kata..asal x ngata negara lain..Jeles la tu...PHD thp tinggi (Perasaan Hasad Dengki)

mba [01:23 PM, 06-Jul-12]

ulun gregetan banar lawan indonesia..he he he

Aku [12:00 AM, 10-Jul-12]

Untuk statement no.2.Aku bersyukur sebab jd warga Malaysia kalo jd rakyat Indonesia ntah la x tau apa la nasib..Sorry erk...da nasib kan...

Bujang Palembang [06:15 AM, 28-Jul-12]

Nak benci atau nak senang urusan kito masing masing ... Banyak masyarakat Malaysia benci Indonesia biarkelah ... Kalu pemerintah kito hebat, mestinyo jangan lagi kirim TKI & pendatang haram yg pegi kesano dihukum berat ... terus seluruh WNI yang ado di Malaysia suruh balek ke Indonesia ... buat lapangan pekerjaan yg banyak didalam negeri ... Kalu nak bekato jujur penduduk asli malaysia dak pacak kerja berat dan kasar ... siapo yg nak ngurusi jutaan hektar kebun Sawit, karet dan lain lain di Malaysia ... kalu ado dari negara lain, macam Vietnam, Myanmar, dan lain-lain .. mereka bukan beragama islam ... apo itu dak jadi masalah di Malaysia .... jadi kito butuh pemimpin yang hebat untuk kemajuan bangsa kito ... INDONESIA ... 2014 jangan salah pilih Presiden ...

anhi anhisa saulia [10:43 PM, 01-Aug-12]

kyak g' tau malaysia ajha, mulai thun 45 smpai 2012 msih curi kbudayaan ngara lain

whatever, i hate malaysia [08:22 AM, 04-Aug-12]

i hateeee malingsia, dasar g tau diri!!!!!!!!

someone [03:28 AM, 10-Sep-12]

Betoi tu.Sebab sebut pendatang tanpa izin je mesti indon monopoli.Buat banyak kerja kosong kat Indon x la banyak yg pg Malaysia.X la banyak Pendatang Tanpa Izin dari Indon ke Malaysia.Malu gak dengar sebut Pendatang tanpa izin banyak Indon.Kalo dengan izin x po gak.Kesian sebonar ea...

gangster melayu [09:06 PM, 09-Dec-12]

babi kau indon negara yg miskin dan kaya dgn maksiat.......lu apa hal sama malaysia?? Lu mari sini malaysia dan cakap itu macam, lu mau mati ka???????
Lu ni pondan tua yang benari cakap belakang2 saja....bodoh punya indon, negara busuk dan hina lagi keji....

indonesia babi [09:11 PM, 09-Dec-12]

negara bodoh , miskin dengan harta tetapi kaya dengan najis......indonesia negara yang miskin dgn adab yang mulia tetapi kaya dgn dosa dan maksiat......indonesia negara yang paling hina sampaikan rakyatnya sendiri datang ke malaysia untuk mengemis.......

gangster melayu [09:15 PM, 09-Dec-12]

lepas ni, aku jumpa mana2 orang indon dekat negara aku(malaysia) , memang aku terus hentak orang2 indon, aku hentak sampai separuh mampos, biar dia cite kt anak cucu dia nanti.....babi punya indon....oi orang indon yang berada di malaysia, ingat ya bila kamu ketemu sama aku, kamu memang tidak akan selamat, aku akan pukul orang2 kamu yang berada di malaysia !!

Seluang enim palembang [08:06 AM, 11-Dec-12]

he he he .... debat kusir dak abis2 ... macam budak kecik .. awak lah tuo ... kalu pintar pasti tulisannyo diatur yang baik, bukan nulis macam budak kecik yang dak sekolah ... Malaysia _ Indonesia itu ras dan agama yang samo .... kalu kato khiasan .. Menepuk air didulang tepercik muka sendiri ...

someone [07:04 AM, 19-Dec-12]

Agamo mmg la samo tp hati & pikiran x samo...Iman 2 kurang,bukan x cukup pintar...samo2 lak buat dosa...Apo nak jadi la dengan silaturahim kito nie..ada yg fakta & ada yg auta..tp yg auta 2 selalu je di tokok tambah dengan sesedap raso 2 yg jd mcm nie...Agaknya nak kiamat kot..amal ku x cukup lagi nie...x kisah la pun apa nak jadi dengan blog nie..tengok je la apa yg jadi tp ada gak la yg aku x puas ati dengan fakta2 kat atas..jd perang bisu lak...ok la x dok yg cedero atau mati cuma sakit ati,x puas ati je yg banyak..ntah pa po la aku mengarut nie...

saya anak Melayu [02:43 AM, 31-Dec-12]

kami ini Maling!?......siapa yang bekerja dimalay sia menjadi Maling kepada pekerjaan kami semuanya dimonopoli rakyat indonesia....sudahla,ngak usah bertengkar tiada gunanya

Zainuddin [04:03 PM, 01-Jan-13]

Penghijrahan rakyat Indonesia untuk mencari rezeki diterima baik oleh masyarakat Malaysia.Namun,sering kali kita dengari di dada2 akhbar laporan kes-kes rompakan,ragut,kecurian dan "geng-geng" perompak berbahaya seperti geng kebanyakkannya berasal dari Indonesia.Adakah rakyat Malaysia tidak boleh marah kepada indonesia??Melakukan demontrasi atau menghalang rakyat Indonesia daripada berkerja disini?

cinta indonesia nei [01:44 PM, 07-Feb-13]

wooy malasia negara maling negara anjing mate napa lo...

Rizal fakhrudin [05:50 AM, 26-Apr-13]

malaysia mati aja lo gk usah hdup lu gk pantes hidup bagi warga negara indonesia

Some... [07:23 AM, 23-May-13]

Maling pun maling la janji kayo... smiledari dok indon miskin..x larat gue nak angkat air dari perigi.. simpang nak ambik korang jadi laki,bini keluarga aku.. susah.

Love Malaysia,Love Sarawak [07:09 PM, 09-Jun-13]

Selamanya sokong Malaysia..
Hahahaha..

Mlsuyy [01:35 PM, 27-Aug-13]

Ternyata admin membabi buta buat tuduhan tanpa merujuk sejarah,perkiraan sempadan antarabangsa yg di akui dunia dan keputusan makamah antarabangsa..jaga2 mungkin aq akan saman ko di makahmah..baru kau tau erti penyesalan ..dan lebih matang dan brtngungjawab dlm kemukakan tulisan anda.

yaww [07:42 AM, 06-Feb-14]

lawak aku tngok komen2 kamu nii . kita cuma rakyat . sibuk gaduh2 .

ORANG PRIHATIN [09:08 AM, 10-Feb-14]

Kenapa ada sifat benci-membenci sesama islam, kalau betul pun apa yang admin blog ni listkan , bukan salah kami itu salah nenek moyang dan pihak atasan yang berkuasa . . Jadi kami sebagai rakyat tidak terlibat dalam kes-kes yang disenaraikan itu.. Inilah sebab islam berpecah - belah , disebabkan blog ini kemungkinan bertambahlah api kebencian diantara kedua belah pihak . . Harap admin boleh memertimbangkan untuk memadam artikel ini demi kesejahteraan bersama.. Selamat sejahtera ..

Subscribe to comment feed: [RSS] [Atom]

New Comment

[Sign In]
Name:

Comment:
(You can use BBCode)

Security:
Enable Images